Wat zijn de tips voor succesvolle storytelling marketing voor 2016?

Wat zijn de tips voor succesvolle storytelling marketing voor 2016?

 

Dat kunnen we zeggen nadat we hebben geleerd van onze eigen blunders en succes verhalen. Want dat is wat het volgens ons gaat worden: verhalen. De term storytelling komt al een hele tijd voorbij en voor velen is het dan ook niets nieuws. Maar hoe zet je nu je eigen storytelling marketing op? De tips om je lezer (klant, volger) in beeld te krijgen hebben we in eerdere ebooks beschreven. En nu je je strategie in beeld hebt, je juiste Social Media kanalen hebt ingevuld en je website passend bij jouw imago hebt gemaakt, is het tijd om te gaan bloggen. Hoe vertel je je verhaal als je vele mooiere beelden hebt of net-als-je-nu-eindelijk-wil-beginnen in een writer’s-block schiet en er dus geen letter uit je pen rolt. We delen graag deze tips met jou en mocht je een resultaat als voorbeeld willen zien… lees dan vooral door.

 

 

  1. Inspiratie komt niet op gezette tijden, maar je kunt wel stimuleren; ga wandelen, zet een fijn muziekje op en neem even afstand van je onderwerp.
  2. Neem een wit, leeg papier. Schrijf je onderwerp in het midden en klieder er allerlei woorden er zonder na te denken in een paar minuten omheen. Geloof me; het brengt inzicht en je ‘tadaaa’ moment is geboren.
  3. Ga eens op een heel andere plek schrijven. In een park, cafeetje of een open werkplek.
  4. Dwaal je af tijdens het schrijven van je blog? Wees streng en breng structuur aan door jezelf te dwingen 10 minuten lang alleen maar te laten schrijven, het zg ‘freewriting’ Slecht of goed of zelfs onzin. Je zult verstelt staan wat een rode draad vormt door je verhaal. Sluit deze aan op je onderwerp.
  5. Vraag gastloggers. Zij werpen een ander licht op jouw dienst of product en kunnen door een kritische blik nuttige reviews schrijven. Dat is wat jouw volger, lezer, klant wil weten. Wat is jouw expertise en waarvoor kan hij/zij bij jou terecht. Of waarvoor juist niet.
  6. Omdat beelden nu eenmaal meer zeggen dan 1000 woorden is het zaak dat je het juiste beeld kiest bij jouw blog. Je krijgt maar 2 seconden de tijd om de bezoeker van je website / blog te triggeren en dat moet dus meteen pakkend zijn voor jouw doelgroep.
  7. Maak van je relaties ambassadeurs. Geef, denk mee, gun en werk samen. Zij vertellen namelijk de mooiste en eerlijkste verhalen van mond-tot-mond.
  8. Wij praten graag in ronde cirkels; je verhaal moet kloppen, de uitstraling prikkelen tot actie en al je communicatie tools hebben dezelfde richting. Om je Facebook en LinkedIn profiel interessant te maken om te volgen, omdat er structuur in zit, is de tip: communiceer vanuit je website. Dat is je winkel en daar kun je laten zien wat je allemaal nog meer in huis hebt. Maak een plan en houd je daar aan. Mocht je SEO statistieken en Google Analytics andere cijfers laten zien dan waar jij op hoopte. Stop, stuur bij en ga door.
  9. Op de website van Peach Tree kun je bij de portfolio pagina een flink aantal voorbeelden bekijken van door ons gerealiseerde storytelling campagnes. Heel gevarieerd, passend bij de dienst of het product van de onderneming. We hebben er in 2015 mooie verhalen mee verteld. Pakkend, nuttig, emotioneel, gevoelig, dapper en soms ook lekker als het om een recept ging. Dat bracht ons bij de lancering van ons eigen online magazine platform: Piace. Want als wij alle verhalen mogen vertellen voor onze klanten. Wie verteld onze verhalen dan weer verder? Precies, ik schreef het al bij punt 7. Geef, denk mee, gun en werk samen; dat is Piace Laat het een inspiratiebron zijn voor velen
  10. Onze laatste tip is een fijne. Sluit je pc af, geniet van de laatste dagen van het jaar 2015, overdenk je successen, vier ze en smeed een plan voor je mislukkingen, bouw je eigen podium, zodat jij je vol trots kunt laten zien in 2016.

 

Wij wensen je een hele fijne jaarwisseling en een stralend 2016!

 

Tessa Leijten
tessa@peach-tree.nl
No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.