Het mooiste verhaal… vertel je zelf

Blog_Peach Tree_storytelling_marketing_Het_mooiste_verhaal_

Het mooiste verhaal… vertel je zelf

Of laat je dat vertellen? In eerdere blogs hebben we je verteld over het belang om je missie goed in beeld te hebben zodat jouw klant weet waarvoor hij bij jou terecht kan. Nee, niet kan, maar moet. Moet, want door jouw product of dienst bespaart hij enorm op zijn tijd, waardoor hij meer tijd kan besteden aan wat hij leuk vindt om te doen, zijn business of zijn privé bijvoorbeeld. Want daar ontbreekt het bij de gemiddelde ondernemer nog wel eens aan: privé-tijd.

 

Onlangs lazen we een artikel over de altijd maar druk, druk, druk mentaliteit. Teveel, te snel, men staat op met de telefoon, checkt meteen ff Social Media, ziet iets wat ‘m niet aanstaat = stress, of vindt iets heel erg leuk = ook stress want te laat van huis weg. Te laat betekent in de file, waar je dan weer je Social Media checkt. Wat je een flinke bekeuring oplevert (in het minst erge geval). Het gevolg van al dat gehaast in combinatie met Social Media is dat de rode draad er totaal uitgaat. Er zit geen lijn in, de tijden zijn willekeurig; vandaag ‘like’ je dit en morgen weer dat.  Kortom, je hele Social Media slaat nergens meer op en de concurrent die je ook volgt slaat genadeloos toe, dankzij jouw geklungel. Het lijkt bijna wel een vak.

 

En dat is het natuurlijk ook. Marketingstrategie betekent nadenken. Nadenken over wat je wil, wat je doel is, wat je daar voor nodig hebt en wie je er mee wil bereiken. Dat verpak je in een mooie strategie en iemand binnen je organisatie of een externe marketeer gaat er voor zorgen dat al je inspanningen meetbaar worden. Zodat je ook kunt zeggen; het kostte me wel wat tijd, maar ik ben bij mijn doel. De tijd die het je mag kosten is de tijd van een periode. Na het inrichten van je SEO mag je ervan uitgaan dat je na zo’n 3 maanden de eerste resultaten kunt zien. En na 3-6 maanden kun je je strategie erop aan gaan passen; wat werkt wel en wat werkt niet.

 

Wij zijn enthousiast, eigenlijk altijd wel en zien overal kansen. We werken daarom het liefste met mensen die ook enthousiast zijn (anders gaan wij hen dat maken), zodat we in de juiste energie hangen. En dát voelt, ziet merkt en proeft jouw klant. Je passie straal je uit, je weet dat zaken waar je minder verstand van hebt (of tijd voor hebt) goed geregeld zijn en jouw klant komt vanzelf naar je toe. Omdat je uitstraalt tijd voor hem te hebben en tevens op de hoogte bent van al het laatste nieuws binnen jouw branche. Dat kan volgens ons alleen maar als je de juiste zaken, die voor jou van belang zijn, goed met elkaar verbindt. Strategie dus. Om anderen wat inspiratie te geven, houden wij wel eens presentaties over bijvoorbeeld online marketing. En we presenteren dat dan nooit via een beamer in Powerpoint, of… Maar gewoon face-to-face, omdat wij als doel hebben bedrijven in contact te brengen met de klant, waarbij we Social Media en online marketing inzetten als tool. Maar we nooit het allerbelangrijkste uit het oog verliezen; human interest en interactie. En wil je weten wat er gebeurt… Je wordt gevoed. Met energie, met tips, met gebruikservaringen direct vanuit de praktijk en het is nog leuk ook. Leuk? Super leuk zelfs! Kijk hier maar voor een impressie van een van de presentaties; ‘Uit het juiste hout gesneden’. Erg gaaf om te doen en heel interactief het verhaal verteld van Peach Tree, rondom ons logo, onze boom. Aan het einde van de presentatie waren we met z’n allen zoveel wijzer en dat is gaaf! Jouw klant, je doelgroep, wil namelijk heel graag vertellen. Ook over jou en dat is de mooiste reclame die je kunt krijgen.

 

Wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen, hoe we met de juiste woorden, pakkende teksten kunnen schrijven om jouw boodschap de wereld in te slingeren? Bel, mail of loop vrijblijvend binnen tijdens ons inloopspreekuur op woensdagochtend bij BLAUW in Den Bosch.

 

Tot ziens! Tessa Leijten | tessa@peach-tree.nl | 06-25 09 07 61

 

 

Tessa Leijten
tessa@peach-tree.nl
No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.